„OpenAI“, dirbtinio intelekto tyrimų laboratorija, neseniai pristatė savo žygį į paieškos sistemų rinką, pristatydama „SearchGPT“. Šis naujas pasiūlymas, šiuo metu prototipo pavidalu, yra pasirengęs mesti iššūkį ilgalaikiam „Google“ dominavimui paieškos pramonėje. Tačiau analitikai teigia, kad nors SearchGPT yra intriguojanti plėtra, ji gali nekelti tiesioginės grėsmės „Google“ pozicijai rinkoje.
SearchGPT: naujas požiūris į paiešką
SearchGPT, laikinai pasiekiama pasirinktai bandytojų ir leidėjų grupei, siekia pakeisti paieškos patirtį, pateikdama:
- Greitesni atsakymai į vartotojų užklausas
- Nuorodos į atitinkamus šaltinius kartu su rezultatais
Šis metodas derina dirbtinio intelekto sugeneruotų atsakymų efektyvumą su cituojamų šaltinių patikimumu, o tai gali pasiūlyti vartotojams supaprastintą paieškos patirtį.
Rinkos reakcija ir analitikų įžvalgos
Skelbimas apie SearchGPT sukėlė nedidelį bangavimą technologijų pramonėje:
- „Alphabet“ („Google“ pagrindinė įmonė) akcijų vertė sumažėjo 3 proc
- „Bank of America Global Research“ analitikai prognozuoja „minimalų poveikį „Google“ paieškos pajamoms
Nepaisant pradinės rinkos reakcijos, analitikai tebėra skeptiški dėl SearchGPT galimybės per trumpą laiką gerokai sugriauti „Google“ tvirtovę. Jie nurodo kelis veiksnius, patvirtinančius nuolatinį „Google“ dominavimą:
- Didžiulis kasdienis žiniatinklio srautas (2,7 mlrd. apsilankymų birželio mėn.)
- AI integracija iš tikrųjų skatina „Google“ paieškos verslą
- Platus duomenų rinkinys iš milijardų kasdienių paieškos užklausų
- Patentuoti duomenų centrai ir AI infrastruktūra
„Apple Factor“: galimas žaidimo keitiklis
Nors pati SearchGPT gali nekelti tiesioginės grėsmės, analitikai atidžiai stebi galimą OpenAI ir Apple partnerystę. Toks bendradarbiavimas gali tapti didesniu iššūkiu „Google“ paieškos viršenybei:
- „Apple“ AI galimybių integravimas būsimose operacinėse sistemose („iOS 18“, „iPadOS 18“, „macOS Sequoia“)
- Galimybė OpenAI tapti alternatyviu Apple įrenginių paieškos teikėju
Tačiau analitikai teigia, kad „Google“ paieškos galimybių ir finansinių paskatų suderinimas išliks nemenku iššūkiu bet kuriam konkurentui.
„Google“ atsparumas
Nepaisant kylančios konkurencijos, „Google“ ir toliau demonstruoja puikius rezultatus:
- Didėjančios pajamos iš skelbimų iš „Google“ paieškos pirmąjį ketvirtį
- Pranoko Wall Street lūkesčius
- Analitikai kelia įmonei tikslines kainas
Tobulėjant paieškos sistemų aplinkai akivaizdu, kad nors nauji žaidėjai, tokie kaip „OpenAI“, žengia į šią sritį pasitelkdami novatoriškus metodus, „Google“ sukurta infrastruktūra ir nuolatinės naujovės išlaiko ją pramonės priešakyje. Ateinantys mėnesiai ir metai atskleis, ar „SearchGPT“ ir potencialios partnerystės tikrai gali mesti iššūkį paieškos milžino dominavimui.
Jei tekste radote klaidą, siųskite pranešimą autoriui pažymėdami klaidą ir paspausdami Ctrl-Enter.