Nuolat besivystančiame skaitmeniniame pasaulyje norint išlikti prieš konkurentus reikia ne tik puikaus turinio ir vizualiai patrauklios svetainės. Tam reikia gerai optimizuotos svetainės, kurią paieškos varikliai galėtų lengvai nuskaityti, indeksuoti ir reitinguoti. Čia pasirodo SEO auditas. SEO auditas – tai procesas, kurio metu analizuojamas jūsų svetainės veikimas, nustatomos problemos, kurios gali trukdyti reitinguoti paieškos sistemose, ir įgyvendinamos jos matomumo gerinimo strategijos. Nesvarbu, ar esate patyręs rinkodaros specialistas, ar smulkaus verslo savininkas, norint užtikrinti, kad jūsų svetainė veiktų kuo geriau, būtina atlikti išsamų SEO auditą.
Šioje SEO audito pamokoje išsamiai paaiškinsime, kaip atlikti SEO auditą. Pabaigoje aiškiai suprasite, ką reikia padaryti, kad pagerintumėte savo svetainės paieškos variklio našumą.
1. Pradėkite nuo svetainės tikrinimo
Pirmas žingsnis atliekant bet kokį SEO auditą – atlikti išsamų svetainės aptikimą. Tam reikia naudoti įrankį, pvz., „Screaming Frog“, „Ahrefs“ ar „SEMrush“, kad nuskaitytumėte svetainę, ar nėra techninių problemų, kurios gali turėti įtakos jos veikimui. Šie įrankiai teikia išsamias ataskaitas apie įvairius jūsų svetainės aspektus, pvz., neveikiančias nuorodas, pasikartojantį turinį, trūkstamas metažymes ir kt.
- Patikrinkite, ar nėra tikrinimo klaidų: Nustatykite visas tikrinimo klaidas, kurios gali neleisti paieškos varikliams indeksuoti jūsų svetainės. Šios klaidos gali būti 404 puslapiai, serverio klaidos arba problemos, susijusios su failu robots.txt.
- Nustatykite pasikartojantį turinį: Pasikartojantis turinys gali suklaidinti paieškos variklius ir sumenkinti jūsų reitingą. Įsitikinkite, kad kiekvienas jūsų svetainės puslapis turi unikalų turinį ir, jei reikia, kanoninės žymos yra tinkamai įdiegtos.
- Išnagrinėkite URL struktūrą: Švari ir organizuota URL struktūra yra labai svarbi SEO. Patikrinkite, ar URL nėra per ilgi, kuriuose nėra nereikalingų parametrų arba nėra dinamiško turinio, kuris gali trukdyti jūsų reitingavimui.
2. Įvertinkite puslapio SEO veiksnius
Puslapio SEO yra bet kokios sėkmingos SEO strategijos pagrindas. Tai apima atskirų puslapių optimizavimą, siekiant aukštesnio reitingo ir gauti daugiau atitinkamo srauto paieškos sistemose. Štai į ką reikia atkreipti dėmesį atliekant auditą:
- Pavadinimo žymos ir meta aprašymai: Įsitikinkite, kad kiekviename puslapyje yra unikali ir aprašomoji pavadinimo žyma ir metaaprašas. Šie elementai turi apimti atitinkamus raktinius žodžius ir neviršyti simbolių apribojimo, kad būtų išvengta paieškos rezultatų sutrumpinimo.
- Antraštės žymos (H1, H2, H3 ir kt.): Tinkamas antraštės žymų naudojimas ne tik pagerina skaitymą, bet ir parodo turinio hierarchiją paieškos sistemoms. Įsitikinkite, kad pagrindinis raktinis žodis yra įtrauktas į H1 žymą, o paantraštėms naudokite žymas H2 ir H3.
- Raktinių žodžių optimizavimas: Išanalizuokite savo turinį ir ieškokite raktinių žodžių. Įsitikinkite, kad pirminiai ir antriniai raktiniai žodžiai yra natūraliai integruoti į turinį be raktinių žodžių. Taip pat apsvarstykite galimybę naudoti ilgalaikius raktinius žodžius, kad galėtumėte taikyti konkretesnes užklausas.
- Vaizdo optimizavimas: Dideli vaizdai gali sulėtinti jūsų svetainę ir neigiamai paveikti naudotojų patirtį ir reitingą. Suspauskite vaizdus, naudokite aprašomuosius failų pavadinimus ir pridėkite alternatyvųjį tekstą, kad pagerintumėte pasiekiamumą ir SEO.
3. Įvertinkite svetainės greitį ir pritaikymą mobiliesiems
Svetainės greitis ir patogumas mobiliesiems yra svarbūs reitingavimo veiksniai, kurie tiesiogiai veikia naudotojų patirtį. „Google“ „PageSpeed Insights“ įrankis yra puikus šaltinis, leidžiantis nustatyti su svetainės greičiu susijusias problemas.
- Puslapio įkėlimo laikas: Lėtai įkeliami puslapiai gali padidinti atmetimo rodiklius ir sumažinti reitingą. Siekite, kad įkėlimo laikas būtų trumpesnis nei trys sekundės optimizuodami vaizdus, sumažindami serverio atsako laiką ir išnaudodami naršyklės talpyklą.
- Naudojimas mobiliesiems: Taikant indeksavimą pirmiausia mobiliesiems, labai svarbu, kad jūsų svetainė būtų visiškai optimizuota mobiliesiems įrenginiams. Patikrinkite, ar nėra mobiliojo naudojimo problemų, pvz., nereaguojančio dizaino, mažo šrifto ar per arti vienas kito esančių jutiklinių elementų.
4. Išanalizuokite atgalinės nuorodos profilį
Atgalinės nuorodos išlieka vienu iš svarbiausių SEO faktorių. Stiprus atgalinių nuorodų profilis gali žymiai pagerinti jūsų reitingą, o prastos kokybės atgalinės nuorodos gali pakenkti jūsų svetainės reputacijai.
- Peržiūrėti atgalines nuorodas: Norėdami analizuoti atgalinės nuorodos profilį, naudokite tokius įrankius kaip Ahrefs arba Moz. Nustatykite visas šlamšto ar žemos kokybės atgalines nuorodas ir atsisakykite jų, kad išvengtumėte neigiamo poveikio jūsų svetainei.
- Konkurentų atgalinės nuorodos analizė: Išanalizuokite savo geriausių konkurentų atgalinių nuorodų profilius, kad nustatytumėte nuorodų kūrimo galimybes. Ieškokite aukšto rango svetainių, kuriose pateikiamos nuorodos į jūsų konkurentus, ir apsvarstykite galimybę susisiekti su jais dėl galimos nuorodos į jūsų svetainę.
- Inkaro teksto paskirstymas: Įsitikinkite, kad jūsų atgalinės nuorodos turi natūralų ir įvairų inkaro teksto paskirstymą. Venkite per daug optimizuoti turėdami per daug tikslios atitikties prierašo tekstų, nes tai gali sulaukti nuobaudos iš paieškos sistemų.
5. Patikrinkite, ar nėra indeksavimo problemų
Jei jūsų svetainė nėra tinkamai indeksuota, ji nebus rodoma paieškos sistemos rezultatuose, kad ir kaip ji būtų optimizuota. Įsitikinkite, kad „Google“ indeksuoja visus jūsų svarbius puslapius.
- Google Search Console: Naudokite „Google Search Console“, kad nustatytumėte visas indeksavimo problemas. Peržiūrėkite ataskaitą „Aprėptis“, kad sužinotumėte, kurie puslapiai yra indeksuoti ir kuriuose yra klaidų.
- Svetainės schema: Įsitikinkite, kad jūsų XML svetainės schema yra atnaujinta ir pateikta „Google Search Console“. Geros struktūros svetainės schema padeda paieškos sistemoms efektyviau tikrinti svetainę.
- Noindex žymos: Įsitikinkite, kad „noindex“ žymos nėra atsitiktinai pritaikytos puslapiams, kuriuos norite reitinguoti paieškos rezultatuose. Ir atvirkščiai, įsitikinkite, kad puslapiuose, kurių nenorite indeksuoti, pvz., administratoriaus puslapiuose arba pasikartojančiame turinyje, būtų pritaikytos „noindex“ žymos.
6. Atlikite turinio auditą
Turinys yra SEO karalius, o turinio auditas yra būtinas norint nustatyti spragas ir tobulinimo galimybes.
- Turinio kokybė: Įvertinkite esamo turinio kokybę. Ar tai informatyvu, įtraukianti ir aktuali jūsų auditorijai? Nustatykite bet kokį ploną ar pasenusį turinį ir apsvarstykite galimybę jį atnaujinti arba pašalinti.
- Raktinis žodis kanibalizacija: Patikrinkite, ar dėl to paties raktinio žodžio konkuruoja keli puslapiai. Tai gali suklaidinti paieškos variklius ir sumenkinti jūsų reitingą. Jei reikia, sujunkite panašius puslapius arba kiekvienam priskirkite skirtingus tikslinius raktinius žodžius.
- Vidinis susiejimas: Vidinės nuorodos padeda paskirstyti nuorodų kapitalą jūsų svetainėje ir nukreipti vartotojus į susijusį turinį. Įsitikinkite, kad jūsų puslapiuose yra pakankamai vidinių nuorodų ir kad šiose nuorodose naudojamas atitinkamas prierašo tekstas.
7. Peržiūrėkite techninius SEO aspektus
Techninis SEO apima jūsų svetainės užpakalinės dalies optimizavimą, kad paieškos sistemos galėtų lengvai ją nuskaityti ir indeksuoti.
- Schemos žymėjimas: Įdiekite schemos žymėjimą, kad pagerintumėte svetainės paieškos matomumą. Turtingi fragmentai gali pagerinti paspaudimų rodiklius, pateikdami daugiau informacijos tiesiai paieškos rezultatuose.
- HTTPS: Įsitikinkite, kad jūsų svetainė yra saugi naudojant HTTPS. „Google“ patvirtino, kad HTTPS yra reitingavimo signalas, todėl įsitikinkite, kad svetainė visiškai perkelta į HTTPS ir ar nėra mišraus turinio problemų.
- Kanonizavimas: Naudokite kanonines žymas, kad išvengtumėte pasikartojančio turinio problemų, nurodydami pageidaujamą puslapio versiją. Tai ypač svarbu elektroninės prekybos svetainėms, kuriose yra panašių produktų puslapių.
Išvada
SEO audito atlikimas nėra vienkartinė užduotis; tai nuolatinis procesas, kurį reikia reguliariai stebėti ir atnaujinti. Vykdydami šią nuoseklią SEO audito pamoką, galite nustatyti ir išspręsti problemas, kurios gali trukdyti jūsų svetainei, ir galiausiai pagerinti jos našumą paieškos sistemos rezultatuose. Atminkite, kad SEO yra ilgalaikė strategija, o jūsų pastangos optimizuoti svetainę laikui bėgant atsipirks dėl padidėjusio srauto, geresnio reitingo ir stipresnio buvimo internete.
Jei tekste radote klaidą, siųskite pranešimą autoriui pažymėdami klaidą ir paspausdami Ctrl-Enter.
Norėdami komentuoti, turite būti prisijungę.
Prisijunkite