Itin konkurencingame skaitmeninės rinkodaros pasaulyje paieškos sistemų optimizavimas (SEO) yra būtinas bet kokiam verslui, kuris nori padidinti savo matomumą internete ir pritraukti daugiau lankytojų. Tačiau daugelis svetainių savininkų ir rinkodaros specialistų nesąmoningai daro SEO klaidų, kurios trukdo jų reitingavimui ir, savo ruožtu, verslo augimui. Šių įprastų spąstų išvengimas gali žymiai pagerinti svetainės paieškos variklio našumą.

Šiame straipsnyje išnagrinėsime dažniausiai pasitaikančias SEO klaidas, kurių reikia vengti, kaip jos veikia jūsų svetainės našumą ir praktinius sprendimus, kaip jas ištaisyti.

Kodėl labai svarbu vengti SEO klaidų

Algoritmai, kuriuos paieškos sistemos, pvz., Google, naudoja svetainėms reitinguoti, nuolat tobulėja. Net nedidelės SEO klaidos gali neigiamai paveikti jūsų svetainės matomumą, mažinti srautą ir konversijas. Dar svarbiau, kad už kai kurias klaidas paieškos sistemos gali skirti nuobaudas, todėl reitingai gali sumažėti, o atsigauti užtrunka kelis mėnesius.

Žinodami apie šias įprastas klaidas ir išmokę jų išvengti, galite pagerinti savo svetainės SEO ir užtikrinti ilgalaikę sėkmę paieškos sistemų rezultatų puslapiuose (SERP).

1. Raktinių žodžių tyrimo ignoravimas

Viena iš esminių SEO klaidų yra tinkamo raktinių žodžių tyrimo nepaisymas. Raktiniai žodžiai yra tiltas tarp to, ko ieško jūsų tikslinė auditorija, ir jūsų kuriamo turinio. Nesuprasdami, pagal kuriuos raktinius žodžius taikyti, greičiausiai prarasite vertingą srautą.

Sprendimas:

  • Naudokite raktinių žodžių tyrimo įrankius: įrankiai, tokie kaip „Google“ raktinių žodžių planavimo priemonė, SEMrush arba Ahrefs, gali padėti nustatyti atitinkamus raktinius žodžius pagal paieškos apimtį, konkurenciją ir naudotojų ketinimus.
  • Sutelkite dėmesį į ilgauodegius raktinius žodžius: Ilgalaikių raktinių žodžių (pvz., „įperkamos SEO paslaugos mažoms įmonėms“) paieškos apimtis gali būti mažesnė, bet dažnai geriau konvertuojama, nes jie taikomi pagal konkrečias užklausas.

Jei turinio nesuderinsite su naudotojų paieškos tikslais, galite konkuruoti dėl nesusijusių raktinių žodžių, kurie nesukuria reikiamo srauto.

2. Raktinių žodžių įdaras

Nors labai svarbu į turinį įtraukti atitinkamus raktinius žodžius, perpildyti puslapį raktiniais žodžiais yra rimta klaida. Raktinių žodžių užpildymas ne tik blogina naudotojų patirtį, bet ir gali užtraukti nuobaudas iš „Google“, kuri mano, kad tai bandymas manipuliuoti reitingais.

Pavyzdys:

Toks sakinys:
„Ieškote geriausių SEO strategijų? Mūsų SEO strategijos padės pagerinti SEO reitingus taikant geriausią SEO praktiką.”

Tai yra raktinių žodžių užpildymo pavyzdys.

Sprendimas:

  • Natūraliai naudokite raktinius žodžius: sutelkite dėmesį į skaitomumą ir vartotojo patirtį. Natūraliai įtraukite tikslinius raktinius žodžius į turinį, užtikrindami, kad jie atitiktų kontekstą.
  • Raktinių žodžių tankis: Nors nėra griežtos taisyklės, geras raktinių žodžių tankis yra apie 1–2 % viso žodžių skaičiaus. Užtikrinkite, kad pagrindinis raktinis žodis būtų rodomas antraštėse, metaaprašuose ir visame tekste natūraliai.

3. Meta žymų ir aprašymų nepaisymas

Meta pavadinimai ir aprašymai yra labai svarbūs SEO, tačiau jie dažnai nepaisomi. Šios žymos naudotojams ir paieškos sistemoms nurodo, apie ką yra jūsų puslapis. Neoptimizavus metažymų, gali sumažėti paspaudimų rodiklis (PR) ir praleisti reitingavimo galimybes.

Sprendimas:

  • Kurkite unikalius ir patrauklius meta pavadinimus: kiekvienas puslapis turi turėti unikalią pavadinimo žymą, apimančią pagrindinį raktinį žodį ir viliojančią vartotojus spustelėti.
  • Rašykite įtraukiančius meta aprašymus: Nors metaaprašai nėra tiesioginis reitingavimo veiksnys, jie daro įtaką PR. Rašykite aiškius, patrauklius aprašymus, skatinančius naudotojus apsilankyti jūsų puslapyje.

Pavyzdys:

Vietoj to:

  • Meta pavadinimas: „Pagrindinis | ABC gamyba”

Naudokite:

  • Meta pavadinimas: „ABC gamyba: aukštos kokybės metalo gamybos sprendimai”

4. Neoptimizuojama mobiliųjų įrenginių naudotojams

Daugiau nei 58 % pasaulinio svetainių srauto gaunama iš mobiliųjų įrenginių (Statista), todėl svetainės optimizavimas mobiliųjų įrenginių naudotojams yra viena didžiausių SEO klaidų, kurias galite padaryti. „Google“ teikia pirmenybę mobiliesiems pritaikytoms svetainėms, o prasta mobiliųjų įrenginių patirtis gali labai pakenkti jūsų reitingams.

Sprendimas:

  • Reaktyvus dizainas: įsitikinkite, kad jūsų svetainė yra interaktyvi, tai reiškia, kad ji prisitaiko ir tinkamai veikia visuose įrenginiuose (mobiliuosiuose, planšetiniuose ir staliniuose kompiuteriuose).
  • Mobiliojo puslapio greitis: naudokite „Google“ pritaikymo mobiliesiems testą, kad patikrintumėte, kaip gerai jūsų svetainė veikia mobiliuosiuose įrenginiuose, ir atlikite pakeitimus, kad pagerintumėte puslapio įkėlimo greitį.

Greitesnė, patogesnė svetainė mobiliesiems ne tik padidins SEO, bet ir pagerins vartotojų pasitenkinimą bei įtraukimą.

5. Prastos kokybės turinys

Turinys yra SEO pagrindas. Daugelis svetainių daro klaidą pirmenybę teikdamos kiekiui, o ne kokybei. Prastai parašytas, plonas arba nesusijęs turinys suteikia mažai naudos vartotojams ir gali sukelti aukštus atmetimo rodiklius, o tai neigiamai veikia SEO.

Sprendimas:

  • Kurkite išsamų, vertingą turinį: sutelkite dėmesį į informatyvaus, gerai ištirto turinio, atitinkančio naudotojo ketinimus, teikimą. Siekite išsamių vadovų, straipsnių ir pramonės įžvalgų, kurios būtų vertingos skaitytojams.
  • Turinio šviežumas: reguliariai atnaujinkite savo turinį, kad jis išliktų aktualus ir atnaujintas.

Pavyzdys:

Užuot paskelbę 10 trumpų, žemos kokybės straipsnių, geriau paskelbkite 1–2 ilgos formos, gerai ištirtus straipsnius per mėnesį, kurie siūlo tikrą vertę jūsų auditorijai.

6. Techninio SEO ignoravimas

Techninis SEO – tai užkulisiniai jūsų svetainės elementai, padedantys paieškos sistemoms ją nuskaityti ir indeksuoti. Jei nepaisysite šio aspekto, jūsų svetainė gali būti tinkamai indeksuojama, o tai savo ruožtu turės įtakos reitingams.

Dažnos techninės SEO klaidos:

  • Sugedusios nuorodos: Tai žlugdo vartotojus ir kenkia SEO. Naudokite tokius įrankius kaip „Screaming Frog“ arba „Google Search Console“, kad nustatytumėte ir ištaisytumėte neveikiančias nuorodas.
  • Pasikartojantis turinys: to paties turinio buvimas keliuose puslapiuose klaidina paieškos variklius ir gali būti skiriamos nuobaudos.
  • Trūksta vaizdų alternatyvaus teksto: alternatyvus tekstas padeda paieškos sistemoms suprasti jūsų vaizdų turinį ir pagerina pasiekiamumą.

Sprendimas:

  • Reguliarus svetainės auditas: reguliariai atlikite SEO auditą naudodami tokius įrankius kaip SEMrush arba Moz, kad nustatytumėte technines problemas.
  • Pagerinkite svetainės architektūrą: Užtikrinkite, kad svetainėje būtų lengva naršyti, turėkite aiškią URL struktūrą ir tinkamas vidines nuorodas.

7. Atgalinės nuorodos kokybės nepaisymas

Atgalinės nuorodos yra vienas iš svarbiausių „Google“ veiksnių. Tačiau daugelis rinkodaros specialistų sutelkia dėmesį į atgalinių nuorodų kiekį, o ne į jų kokybę. Žemos kokybės arba šlamšto atgalinės nuorodos gali pakenkti jūsų svetainės patikimumui ir užtraukti nuobaudas.

Sprendimas:

  • Sutelkite dėmesį į aukštos kokybės atgalines nuorodas: Siekite atgalinių nuorodų iš autoritetingų, susijusių svetainių. Svečių dienoraščiai, partnerystės ir bendrinamo turinio (pvz., infografikos) kūrimas gali padėti pritraukti aukštos kokybės nuorodas.
  • Atsisakykite kenksmingų nuorodų: naudokite Google Atsisakymo įrankis kad pašalintumėte visas žemos kokybės arba šlamšto nuorodas, nukreipiančias į jūsų svetainę.

8. „Analytics“ ir duomenų nepaisymas

SEO nėra „nustatyk ir pamiršk“ strategija. Daugelis rinkodaros specialistų daro klaidą ignoruodami analizę, kuri gali suteikti vertingų įžvalgų apie tai, kas veikia, o kas ne. Neanalizuodami našumo negalite efektyviai optimizuoti savo SEO pastangų.

Sprendimas:

  • Naudokite Google Analytics: stebėkite pagrindinę metriką, pvz., organinį srautą, atmetimo rodiklį ir konversijų rodiklius, kad įvertintumėte savo PVO strategijų efektyvumą.
  • Stebėkite raktinių žodžių reitingą: reguliariai tikrinkite tikslinių raktinių žodžių našumą naudodami tokius įrankius kaip SEMrush arba Ahrefs.

9. Puslapio spartos prioritetas neteikiamas

Puslapio greitis yra „Google“ reitingavimo veiksnys, o lėtos svetainės gali sukelti didesnį atmetimo rodiklį. Uždelstas įkėlimo laikas gali žymiai sumažinti vartotojų pasitenkinimą, o tai savo ruožtu turi įtakos reitingams.

Sprendimas:

  • Optimizuokite vaizdo dydžius: suspauskite vaizdus, ​​kad sumažintumėte jų įkėlimo laiką neprarandant kokybės.
  • Įgalinti naršyklės talpyklą: leiskite žiniatinklio naršyklėms saugoti jūsų svetainės puslapių kopijas, taip sumažinant sugrįžtančių lankytojų įkėlimo laiką.
  • Turinio pristatymo tinklo (CDN) naudojimas: CDN platina jūsų svetainės turinį keliuose serveriuose, kad būtų galima greičiau įkelti.

Išvada: stenkitės išvengti įprastų SEO klaidų

SEO yra ilgalaikė strategija, reikalaujanti nuolatinio mokymosi ir prisitaikymo. Vengdami šių įprastų SEO klaidų, galite pagerinti savo svetainės reitingą, pritraukti daugiau organinio srauto ir galiausiai pasiekti savo verslo tikslus. Visada atminkite, kad SEO yra ne tik optimizavimas paieškos sistemoms – tai geresnės patirties teikimas jūsų vartotojams.

Jei norite patobulinti savo SEO strategiją arba jums reikia pagalbos, kad išvengtumėte šių spąstų, apsvarstykite galimybę dirbti su SEO specialistu, kuris padės jums atlikti šį procesą.

Jei tekste radote klaidą, siųskite pranešimą autoriui pažymėdami klaidą ir paspausdami Ctrl-Enter.

Norėdami komentuoti, turite būti prisijungę.

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -