Šiuolaikinėje konkurencingoje skaitmeninėje aplinkoje gerai atliktas SEO auditas yra būtinas siekiant užtikrinti, kad jūsų svetainė būtų optimaliai veikianti paieškos sistemos rezultatuose. Pradedantiesiems SEO audito atlikimas gali atrodyti neįveikiamas, tačiau su struktūrizuotu kontroliniu sąrašu procesas gali būti paprastas ir labai efektyvus. Šiame vadove pateikiamas žingsnis po žingsnio SEO audito kontrolinis sąrašas, pritaikytas pradedantiesiems, apimantis puslapyje, techninį ir ne puslapio SEO. Vadovaudamiesi šiuo kontroliniu sąrašu būsite gerai pasirengę pagerinti savo svetainės matomumą ir pritraukti natūralų srautą.

Kodėl SEO auditas yra svarbus svetainės sėkmei

SEO auditas įvertina jūsų svetainės stipriąsias puses ir nustato sritis, kurios gali trukdyti jūsų reitingavimui paieškos sistemose. Štai kodėl SEO auditai yra labai svarbūs:

  • Nustatykite ir išspręskite technines problemas: Išspręskite klaidas, kurios gali neleisti paieškos sistemoms efektyviai tikrinti ir indeksuoti jūsų svetainės.
  • Optimizuokite puslapio elementus: Patobulinkite tokius elementus kaip raktiniai žodžiai ir metažymos, kad pagerintumėte turinio atitikimą.
  • Padidinkite naudotojo patirtį: Pagerinkite greitį, patogumą mobiliesiems ir kitus veiksnius, kurie sukuria geresnę naudotojo patirtį.
  • Padidinti natūralų srautą: Gerai patikrinta svetainė yra geresnė, todėl matomumas ir srautas yra geresnis.

SEO audito kontrolinis sąrašas pradedantiesiems

Vykdykite šį pradedantiesiems skirtą kontrolinį sąrašą, kad galėtumėte efektyviai patikrinti savo svetainę.

1. Patikrinkite tikrinamumą ir indeksuojamumą

Tikrinimas ir indeksavimas yra svarbūs pirmieji SEO audito žingsniai. Jei paieškos sistemos negali pasiekti arba indeksuoti jūsų puslapių, jie jų nereitinguoja.

  • Pateikite XML svetainės schemą: Įsitikinkite, kad paieškos varikliai gali rasti ir patikrinti visus svarbius puslapius, pateikdami svetainės schemą „Google Search Console“.
  • Peržiūrėkite Robots.txt failą: Įsitikinkite, kad svarbūs puslapiai nėra netyčia užblokuoti paieškos sistemose.
  • Nustatykite ir išspręskite tikrinimo klaidas: Naudokite „Google Search Console“ aprėpties ataskaitą, kad rastumėte klaidų, pvz., „404 nerasta“ ir „Serverio klaida (5xx)“, kurios gali turėti įtakos tikrinimui.

2. Optimizuokite svetainės struktūrą ir naršymą

Aiški, gerai organizuota svetainės struktūra padeda vartotojams ir paieškos sistemoms efektyviau naršyti svetainėje.

  • Sukurkite loginę svetainės hierarchiją: Tvarkykite turinį naudodami aiškias kategorijas ir subkategorijas.
  • Naudokite duonos trupinius: Nurodymai pagerina naršymą ir leidžia naudotojams suprasti savo vietą jūsų svetainėje.
  • Užtikrinkite vidinį susiejimą: Pateikite nuorodas į susijusius turinio puslapius, kad padėtumėte naudotojams ir paieškos varikliams atrasti daugiau jūsų svetainės.

3. Puslapio SEO elementų auditas

Puslapio SEO dėmesys sutelkiamas į atskirų puslapių optimizavimą, kad būtų aukštesnis reitingas ir pritrauktų atitinkamą srautą.

  • Pavadinimo žymos ir meta aprašymai: Įsitikinkite, kad kiekviename puslapyje yra unikali pavadinimo žyma (50–60 simbolių) ir metaaprašas (150–160 simbolių), apimantis tikslinius raktinius žodžius.
  • Optimizuoti antraštes (H1, H2, H3): Naudokite antraštes, kad logiškai susistemintumėte turinį ir įtrauktumėte atitinkamus raktinius žodžius.
  • Raktinių žodžių optimizavimas: Natūraliai įdėkite tikslinius raktinius žodžius pirmuose 100 žodžių, antraštėse ir visame turinyje. Venkite raktinių žodžių užpildymo.
  • Patikrinkite, ar nėra pasikartojančio turinio: Naudokite tokius įrankius kaip Siteliner arba Copyscape, kad nustatytumėte pasikartojantį turinį, kuris gali neigiamai paveikti jūsų SEO.

4. Pagerinkite svetainės greitį

Puslapio įkėlimo greitis yra kritinis reitingavimo veiksnys ir vaidina svarbų vaidmenį vartotojo patirčiai.

  • Atlikite greičio testą: Naudokite tokius įrankius kaip „Google PageSpeed ​​Insights“ arba „GTMetrix“, kad nustatytumėte problemas, lėtinančias jūsų svetainę.
  • Vaizdų optimizavimas: Suspauskite vaizdus naudodami tokius įrankius kaip TinyPNG arba ShortPixel ir pasirinkite efektyvius formatus, pvz., WebP.
  • Sumažinkite „JavaScript“ ir CSS: Sumažinkite JavaScript ir CSS failų dydį ir pašalinkite nereikalingą kodą.
  • Įjungti naršyklės talpyklą: Saugokite dažnai pasiekiamus failus vietoje, kad sutrumpėtų sugrįžtančių vartotojų įkėlimo laikas.

5. Užtikrinkite pritaikymą mobiliesiems

Naudojant „Google“ indeksavimą, pirmiausia mobiliesiems, mobiliesiems pritaikyta svetainė yra labai svarbi PVO.

  • Naudokite „Google“ pritaikymo mobiliesiems testą: Įvertinkite savo svetainės mobiliesiems suderinamumą ir išspręskite visas problemas.
  • Įdiekite reaguojantį dizainą: Įsitikinkite, kad jūsų svetainė prisitaiko prie skirtingų ekranų dydžių, kad mobiliuosiuose įrenginiuose būtų optimali naudotojų patirtis.
  • Optimizuokite jutiklinius elementus: Padarykite mygtukus ir nuorodas lengvai paliečiamus ir venkite iššokančiųjų langų, kurie gali trukdyti naudotis mobiliuoju telefonu.

6. Patikrinkite HTTPS būseną ir svetainės saugumą

Saugi svetainė (nurodyta HTTPS) didina vartotojų pasitikėjimą ir yra „Google“ reitingavimo veiksnys.

  • Naudokite HTTPS: Jei jūsų svetainė neveikia HTTPS, gaukite SSL sertifikatą, kad ją apsaugotumėte.
  • Patikrinkite, ar nėra mišraus turinio: Užtikrinkite, kad visi jūsų svetainės ištekliai (vaizdai, scenarijai ir kt.) būtų teikiami per HTTPS.
  • Patikrinkite SSL galiojimo pabaigos datas: Reguliariai atnaujinkite SSL sertifikatą, kad išlaikytumėte svetainės saugumą.

7. Įvertinkite turinio kokybę ir tinkamumą

Aukštos kokybės turinys yra raktas į gerą reitingą paieškos sistemose ir įtraukiant vartotojus.

  • Analizuokite turinio gylį: Užtikrinkite, kad kiekviename puslapyje būtų pateikta išsami, naudinga informacija, atitinkanti naudotojo ketinimus.
  • Patikrinkite skaitomumą: Naudokite trumpas pastraipas, ženklelius ir paprastą kalbą. Tokie įrankiai kaip Hemingway arba Grammarly gali padėti pagerinti skaitomumą.
  • Atnaujinti pasenusį turinį: Reguliariai peržiūrėkite ir atnaujinkite seną turinį, kad jis būtų aktualus ir tikslus.

8. Optimizuokite vaizdus ir daugialypės terpės elementus

Vaizdų ir daugialypės terpės optimizavimas pailgina įkėlimo laiką ir gali pagerinti SEO.

  • Naudokite aprašomuosius failų pavadinimus ir ALT tekstą: Naudokite atitinkamus raktinius žodžius visų vaizdų failų pavadinimuose ir ALT tekste, kad pagerintumėte pasiekiamumą ir SEO.
  • Suspausti vaizdus: Naudodami glaudinimo įrankius, sumažinkite failų dydį neprarandant kokybės.
  • Naudokite „Lazy Loading“: Įdiekite tingų vaizdų ir vaizdo įrašų įkėlimą, kad pagerintumėte naudotojų įkėlimo laiką.

9. Pagrindinių žiniatinklio gyvybinių funkcijų auditas

„Core Web Vitals“ matuoja vartotojo patirtį pagal greitį, interaktyvumą ir vizualinį stabilumą.

  • Didžiausias turinio dažymas (LCP): Matuoja puslapio įkėlimo greitį. Siekite, kad įkėlimo laikas būtų mažesnis nei 2,5 sekundės.
  • Pirmosios įvesties delsa (FID): Matuoja interaktyvumą. FID turi būti mažesnis nei 100 milisekundžių.
  • Kaupiamasis išdėstymo poslinkis (CLS): Matuoja regėjimo stabilumą. Įsitikinkite, kad CLS yra mažesnis nei 0,1, kad išvengtumėte išdėstymo poslinkių, kurie trikdytų naudotojo patirtį.

10. Išnagrinėkite ne puslapio SEO ir atgalinės nuorodos profilį

Už puslapio ribų esantis SEO apima ne jūsų svetainės elementus, pvz., atgalines nuorodas, kurie daro įtaką reitingams.

  • Analizuokite atgalines nuorodas naudodami įrankius: Naudokite tokius įrankius kaip Ahrefs arba SEMrush, kad analizuotumėte savo atgalinės nuorodos profilį ir įsitikintumėte, kad nuorodos yra iš patikimų šaltinių.
  • Atsisakyti kenksmingų nuorodų: Pašalinkite arba atsisakykite žemos kokybės arba šlamšto atgalinių nuorodų, kurios gali pakenkti jūsų SEO.
  • Sukurkite kokybiškas nuorodas: Sutelkite dėmesį į nuorodų gavimą iš autoritetingų savo nišoje esančių svetainių, taikydami tokias strategijas kaip svečių skelbimas ir turinio partnerystė.

11. Norėdami gauti turtingų rezultatų, naudokite struktūrinius duomenis

Struktūriniai duomenys (schemos žymėjimas) padeda paieškos sistemoms suprasti jūsų turinį ir pagerina matomumą naudojant turtingus fragmentus.

  • Pridėti schemos žymėjimą: Naudokite schemų tipus, pvz., Produktą, Apžvalgą, DUK arba Straipsnį, atsižvelgdami į turinio tipą.
  • Išbandykite naudodami „Google“ struktūrinių duomenų testavimo įrankį: Įsitikinkite, kad schemos žymėjime nėra klaidų.
  • Lengviau naudokite papildinius: „WordPress“ papildiniai, tokie kaip „Yoast SEO“ arba „Schema Pro“, leidžia lengvai pridėti schemos žymėjimą.

12. Atlikite reguliarius techninius auditus

Techniniai SEO auditai padeda palaikyti svetainės būklę, nustatydami ir ištaisydami problemas, kurios gali turėti įtakos našumui.

  • Vykdykite svetainės tikrinimą: Norėdami nustatyti technines problemas, naudokite tokius įrankius kaip „Screaming Frog“ arba „Sitebulb“.
  • Patikrinkite, ar nėra sugadintų nuorodų: Raskite ir pataisykite neveikiančias nuorodas, kurios gali nuvilti vartotojus ir eikvoti tikrinimo biudžetą.
  • Peržiūrėkite indeksavimo būseną „Google Search Console“: Įsitikinkite, kad visi svarbūs puslapiai yra indeksuoti, ir pašalinkite visus užblokuotus arba išindeksuotus puslapius.

Išvada

Pradedantiesiems SEO audito atlikimas gali atrodyti sudėtingas, tačiau jį suskaidžius į valdomus veiksmus procesas supaprastėja. Vadovaudamiesi šiuo kontroliniu sąrašu galite nustatyti ir išspręsti problemas, kurios gali turėti įtakos jūsų svetainės našumui ir paieškos variklio matomumui. Atminkite, kad SEO auditai nėra vienkartiniai įvykiai – jie turėtų būti atliekami reguliariai, kad prisitaikytų prie naujų iššūkių ir galimybių. Reguliariai taikykite šį kontrolinį sąrašą ir laikui bėgant pastebėsite reikšmingus reitingų ir naudotojų įsitraukimo patobulinimus.

Jei tekste radote klaidą, siųskite pranešimą autoriui pažymėdami klaidą ir paspausdami Ctrl-Enter.

Norėdami komentuoti, turite būti prisijungę.

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -