„Yelp“ kilimas ir kritimas
Prisimeni Yelp? Prieš dešimt metų tai buvo visur. Kiekviename restorane, kuriame lankėtės, buvo užrašai: Padėkite mums su Yelp. Tai buvo pagrindinė platforma, skirta rašyti ir skaityti atsiliepimus apie restoranus, prekybos centrus ir pramogų vietas. Tačiau taip greitai, kaip „Yelp“ išgarsėjo, ji išnyko į nežinią.
Žvelgiant į „Google Trends“, „Yelp“ populiarumo viršūnė buvo prieš dešimtmetį. Nuo tada palūkanos sumažėjo 77%. Jų akcijų kaina taip pat sumažėjo maždaug 61% nuo 2014 m. Blogiausia dalis? Panašu, kad visuomenės nuotaikos atsisuko prieš „Yelp“.
Vartotojų pusėje rasite daugybę įžeidžiančių atsiliepimų, kaltinančių „Yelp“, kad ji yra mokama už žaidimą platforma, kuri geriausiu atveju yra nepatikima. Komentarai patinka „Yelp yra apgaulė. Tai apgaulė. Jie pašalina blogus atsiliepimus apie mokančias įmones. nėra neįprasti.
Smulkaus verslo savininkai taip pat nėra gerbėjai. Daugelis žymi „Yelp“ kaip „neetiškiausias verslas“ jie susidūrė, o vienas savininkas tai pavadino a „IŠJUNKITE! Baisu verslo savininkams. Dėl šios nuotaikos tiek vartotojai, tiek įmonės nukrypo nuo platformos.
Vis dėlto, nepaisant viso to, „Yelp“ finansiškai klesti. Per pastaruosius 14 metų jų pajamos smarkiai išaugo nuo 50 mln. USD iki 1,35 mlrd. USD – įspūdingas augimas 27 kartus. Grynosios pajamos taip pat išaugo iki 100 mln. USD per metus, todėl „Yelp“ kainos ir pajamų santykis yra tik 24. Nors „Yelp“ galėjo išblėsti iš dėmesio, jos finansiniai duomenys byloja kitokią istoriją.
Kaip Yelp tapo daiktu
„Yelp“ istorija prasidėjo prieš 20 metų, ją įkūrė du buvę „PayPal“ darbuotojai Jeremy Stoppelman ir Russel Simmons. 2002 m. pardavus „PayPal“ „eBay“, jie prisijungė prie Maxo Levchino verslo inkubatoriaus „MRL Ventures“. „Yelp“ gimė ne iš didelės vizijos, o kaip šalutinis projektas.
Idėja kilo, kai Jeremy, sirgęs gripu, negalėjo rasti patikimų atsiliepimų apie vietinius gydytojus. Tai sukėlė mintį: kodėl gi nepateikus rekomendacijų internete? Nors Maxas Levchinas buvo nusiteikęs skeptiškai, jis palaikė jų entuziazmą ir skyrė 1 mln.
Iš pradžių platforma buvo paleista kaip el. paštu pagrįsta siuntimo sistema, tačiau jai nepavyko įgyti traukos ne tik draugams ir šeimos nariams. Nepaisant to, įkūrėjai pastebėjo kai ką stebinančio: vartotojai natūraliai atrasdavo „Yelp“ svetainę ir palikdavo nepageidaujamus atsiliepimus. Suprasdami organinio susidomėjimo galią, jie pasisuko.
2005 m. pradžioje jie atsisakė el. pašto kampanijų ir atnaujino „Yelp“ kaip svetainę, kurioje yra 20 milijonų įmonių duomenų bazė. Šūkis: Tikri Žmonės. Tikri atsiliepimai. Šis nedidelis poslinkis padarė viską. „Yelp“ augo natūraliai, lėmė paieškos variklio srautas ir iš lūpų į lūpas.
Iki 2005 m. vidurio svetainė sulaukė 12 000 apžvalgininkų. Siekdami puoselėti šią bendruomenę, įkūrėjai surengė vakarėlius savo aktyviausiems vartotojams – strategija tapo Yelp tradicija ir toliau skleidė platformos populiarumą. Po to sekė didžiulis finansavimas, leidžiantis Yelp plėstis miestuose ir padidinti vartotojų bazę iki dešimčių milijonų. 2012 m. „Yelp“ buvo įvertinta 1,47 mlrd.
Pajamų gavimas: pabaigos pradžia
Po to, kai išėjo į viešumą, „Yelp“ daugiau dėmesio skyrė nuo naudotojų bazės didinimo iki galutinio pelno. Jo pagrindinis pajamų šaltinis? Reklama, ypač remiami sąrašai. Įmonės galėtų mokėti už patobulintus profilius su tokiomis funkcijomis kaip tinkintos nuotraukos, vaizdo įrašai ir „Yelp Verified License“.
Šis pajamų gavimo modelis sukėlė ginčus. Kritikai tvirtino, kad „Yelp“ pavertė a mokėti už laimėjimą platforma. Geriausiai atrodantys profiliai nebūtinai buvo patikimiausi – dažnai jie buvo tik tie, kurie mokėjo daugiau. Įmonės jautė spaudimą mokėti už aukščiausios kokybės profilius, kad išliktų konkurencingos. Be to, Yelp finansinė priklausomybė nuo reklamuotojų kėlė klausimų dėl jos nešališkumo.
Sąmokslai, susiję su „Yelp“, manipuliuojančiu atsiliepimais, tęsiasi daugelį metų, daugelis kaltina platformą šalinant neigiamus ar teigiamus atsiliepimus, atsižvelgiant į tai, ar įmonė sumokėjo už skelbimus. Nors Yelp neigia šiuos teiginius, skepticizmas išlieka didelis.
Teisiniai iššūkiai tik dar labiau padidino ginčus. Ieškinys, kaltinantis „Yelp“ prievartavimu mažoms įmonėms, buvo atmestas, tačiau sprendimas kėlė nerimą: manipuliavimas atsiliepimais pagal įstatymą nebuvo laikomas turto prievartavimu. Šis sprendimas tik paskatino nepasitikėjimą platforma.
„Yelp Today“: finansinė sėkmė mažėjant populiarumui
Paprasčiausias „Yelp“ nuosmukio paaiškinimas yra tas, kad ji „išparduota“. Nuo pat pradžių „Yelp“ buvo pelno siekianti įmonė, remiama rizikos kapitalistų. Jos tikslas visada buvo užsidirbti pinigų iš internetinių apžvalgų erdvės, tačiau subalansuoti pajamų gavimą su autentiškomis apžvalgomis pasirodė sudėtinga.
Šiandien „Yelp“ populiarumas sumažėjo, tačiau ji išlieka viena iš labiausiai lankomų svetainių visame pasaulyje, kurioje kas mėnesį apsilanko 176 mln. Nepaisant prieštaravimų, „Yelp“ pasiekė kai ką reto: nuoseklų finansinį augimą. Nors platforma gali nebeįkūnyti „Tikri žmonės. Tikri atsiliepimai“, tai įvaldė „Tikrosios pajamos. Tikrasis pelnas“.
Jei tekste radote klaidą, siųskite pranešimą autoriui pažymėdami klaidą ir paspausdami Ctrl-Enter.